JOKŪBAS PIJUS VILDŽIŪNAS

PASAULIO MEDIS - AXIS MUNDI

. 2019. 29x70x36. Gipsas

Skulptūrai ir to paties pavadinimo reljefui inspiracija kilo iš senovinio Axis mundi arba “pasaulio medžio” archetipo, simbolizuojančio begalinę pasaulio sandarą, ribą ir jungtį tarp šviesos ir tamsos, praeities ir ateities. Pasikartojančios formos simbolizuoja nepaliaujamą laiko tėkmę, metų laikų, žmonių kartų harmoningą kaitą.

PASAULIO MEDIS - AXIS MUNDI II

2022. 145x138x28. Gipsas

Privati kolekcija

BANGUOJANTIS

2023. Iš banguojančių reljefų serijos miglos ir ūko tema. Gipsas.

ŪKAS IR MIGLA

2023. Iš banguojančių reljefų serijos miglos ir ūko tema. Gipsas

Privati kolekcija

AMŽIAI

2019. 38x75x50,5. Gipsas

Inspiracija amžių kaitą ritmiškomis formomis vaizduojančiai skulptūrai kilo iš Osip’o Mandelstam’o eilėraščio “Amžius”, kuriame autorius, pats būdamas sovietinio rėžimo auka, lygina šimtmetį ir žmogaus amžių su slanksteliu iš sužeisto žveries stuburo (kaip istorijos vyksmo).

Century

You brute of a century, who could look
into the centres of your eyes
and with their blood glue back
two centuries to a severed spine?
Blood the builder flows from the throat
of everything terrestrial.
It's only on the era's threshold
that the parasite will tremble.

As long as creation stays alive,
it hauls around its vertebrae.
A wave will play, as if its rise
were the spine that we can't see.
The century's new-born lands
resemble the soft gristle of a child.
Dragged by the head, like a lamb,
life heads off to the knife.

To free the century from confinement,
so that the new world might appear,
we'll have to take a flute to bind
the knees of our tangled era.
This is the century that heaves
human anguish like a wave,
and in the grass the viper breathes
by the century's golden ratio.

The buds continue to swell,
the green leaves of crops will splash.
Hey, my terrible, splendid century,
your spine's now thoroughly smashed.
Cruel and weak, with that senseless smile,
you turn your eyes back towards us,
a wild beast that used to be lithe,
now on the trail of its own claws.

Blood the builder flows from the throat
of all terrestrial things,
the warm gristle of the ocean
laps at the coast like a hot fish.
And from the birds' high gauze,
the moist masses in the blue,
indifference pours and pours
onto your fatal wound.

1922

translated from the Russian by Alistair Noon

MOTERIS LOTOSO POZOJE

2021. 41x28x26. Bronza, autorinis liejinys

Privati kolekcija

KARŪNA

2020. 44x57x22 Gipsas

Karūnos ir Karūnėlės skulptūros yra sudarytos iš segmentų, primenančių 16 amžiaus husarų asimetrinius keturkampius skydus, kurie reprezentuoja husaruose tarnavusius ir didelę reikšmę Abiejų Tautų Respublikoje turėjusius aristokratus. Interpretuoju, kad patys bajorai, rikevęsi pirmose husarų eilėse ir naudoję kontaktinę kavalerijos taktiką, atskleidžia aristokratiškumo sampratą - norint valdyti valstybę, už ją reikia kovoti pirmose eilėse. Tad karūna, kaip transcendentinis valstybės simbolis, apima kiekvieną, kuris tai karūnai tarnavo ir savo tarnyste karūną kūrė.

KARŪNĖLĖ

2021. 43x119x44 Gipsas

Skulptūros reljefą paskatino kurti liaudies dainų motyvai, susiję su kario iškeliavimu. Visuma yra inspiruota karūnėlės motyvo, pvz.: minimo dainoje “Oi ant kalno ant aukštojo”, kuris nėra kolkas moksliškai išaiškintas. Ši mįslė leidžia man interpretuoti, kad pati karūna gali reikšti ir Vilnių ir valstybę ir prasmingą mirtį. Liaudies dainos ir jose minimi tokie įvykiai kaip Salaspilio mūšis liudija tam tikrą bendrumą tarp bajorų ir valstiečių, kurio paskatintas apjungiau prie skulptūros “Karūna” aprašytų husarų skydų rikiuotės interpretaciją su dainų motyvų reljefiniu pasakojimu.

RIKIUOTĖ

2020. 33x50x32. Gipsas.

SESĖS PORTRETAS

2020. 54x42x22. Gipsas

2022. 141x86x45. Bronza, autorinis liejinys.

Užsakymas

ANGELAS

2023. 109x85x44. Bus bronza.

Užsakymas

FIGURATYVAI, PORTRETAI, STUDIJOS

SKULPTŪROS, MAKETAI, ESKIZAI

DIALOGAS

16,5x19x11. Carrara marmuras

Darbas neapsiribojantis viena prasme.

GRAFIKA

Jokūbas Pijus Vildžiūnas

1996 10 09




IŠSILAVINIMAS, TARNYBA

Dabar

Skulptūros bakalauro IV kurso studijos Vilniuje, VDA;
Dirba VšĮ “Vilniaus Jeruzalės skulptūrų sodas”.

2018 – 2019

Metų trukmės erasmus skulptūros studijos Milano “Accademia di belle arti di Brera” akademijoje.

Nuo 2017

Bakalauro studijos VDA Telšių fakultete, skulptūros specialybė.

2015 – 2016

Savanoriškai atlikta NPPKT Lietuvos kariuomenėje, Butigeidžio dragūnų batalione.

2011 – 2015

Vilniaus Jėzuitų Gimnazija.


PARODOS, KONKURSAI, PROJEKTAI

2023

Kuriami užsakymai

2020

Dalyvavimas paminklo Antanui Smetonai konkurse kartu su VŠĮ “Vilniaus Jeruzalės meno centras”.

2020 01

Grupinės parodos “Wonderland” Autarkios parodų erdvėje dalyvis.

2019

Projekto “Vlado Vildžiūno skulptūrų ekspozicija atviroje erdvėje. I etapo II dalis” dalyvis.

2018

Projekto “Vlado Vildžiūno skulptūrų ekspozicija atviroje erdvėje. I etapo I dalis” dalyvis. Pastatyta skulptūra “Karalius”.

2018

Dalyvavimas skulptoriaus David Zundelovitch organizuotoje praktikoje, kurioje buvo vykdomi Jurbarko sinagogų aikštės memorialo darbai;

2018

3 vieta - Skulptūrinis konkursas Jiezno 3 kartų Lietuvos kariuomenės savanoriams;

2013

Pirmoji asmeninė grafikos darbų paroda Lietuvos Respublikos seimo galerijoje;

2012

Grafikos darbų ekspozicija Garisono meno centre (JAV) bendroje parodoje "Kartos" su Vlado Vildžiūno ir Kunoto Vildžiūno skulptūromis;

2009

Paroda "Kartos" ART Vilnius'09 Litexpo parodų centre;

2008

Paroda "Kartos" Balstogėje (Lenkija);

Nuo 2007

Savanorystė tvarkant Jeruzalės skulptūrų sodą ir Vlado Vildžiūno galeriją.

9/10/1996

EDUCATION, SERVICE

Now

4th year studies of bachelor degree in sculpture in Vilnius Academy of Arts;

Working for PI “Vilnius Jerusalem Sculpture Garden”.

2018 - 2019

Year-long erasmus sculpture studies at the Accademia di belle arti di Brera, Milan.

From 2017

Bachelor's studies at Vilnius Academy of Arts, Telšiai Faculty, speciality - sculpture.

2015 - 2016

Voluntarily chosen compulsory service in the Lithuanian Armed Forces, Butigeidis Dragoon Battalion.

2011 - 2015

Vilnius Jesuit Gymnasium.

EXHIBITIONS, COMPETITIONS, PROJECTS

2023

Working on commissions

2020

Participation in the competition of the monument to Antanas Smetona together with the PI "Vilnius Jerusalem Art Center".

2020 01

Participant in the group exhibition "Wonderland" in the exhibition space of Autarkia.

2019

Project “Exposition of Vladas Vildžiūnas sculptures in open space. Phase I Part II” participant.

2018

Project “Exposition of Vladas Vildžiūnas sculptures in open space. Phase I Part I” participant. Sculpture "The King" was built.

2018

Participation in an internship organized by the sculptor David Zundelovitch, during which the works of Jurbarkas Synagogue Square memorial were carried out.

2018

3rd place - Sculpture competition for 3 generations of volunteers of the Lithuanian Army in Jieznas.

2013

The first personal exhibition of graphic works in the gallery of the Seimas of the Republic of Lithuania.

2012

Exposition of graphic works “Garison Art Center” (USA) in the joint exhibition “Generations” with sculptures by Vladas Vildžiūnas and Kunotas Vildžiūnas.

2009

Exhibition "Generations" ART Vilnius'09 Litexpo Exhibition Center;

2008

Exhibition "Generations" in Białystok (Poland).

Since 2007

Voluntary service in managing the Jerusalem Sculpture Garden and Vladas Vildžiūnas Gallery.

Jokūbas Pijus Vildžiūnas

Tel.: +37064114411

Gmail: jokubaspijus@gmail.com

Previous
Previous

Kunotas Vildžiūnas