KUNOTAS VILDŽIŪNAS

“Kunotas Vildžiūnas savo skulptūrose naudoja tėvo skulptūrinės plastikos fragmentus, kartais, regis, nejuokais rizikuodamas ieškant abstrakcijos ir konkrečios barokinės formos sintezės. Minimalistinės jo skulptūros tarsi dar viena pakopa, siekiant išryškinti fragmentą kaip formą, atskleisti jos savarankišką būvį, jėgą. Forma sukuriama, „uždaroma“ keliais minimaliais, bet įtemptais judesiais, keliomis šaižiomis briaunomis, sykiu išlaikant ramią ir mąslią vidinę būseną. Anot Vlado Vildžiūno komentaro, „šis minimalizmas (mažai yra daug – tai minimalizmo esmė) pagimdo neįtikėtinai didelį formos laisvumą ir išraiškingumą“. 

Daina Parulskienė, iš parodos KARTOS katalogo, Balstogė, 2008

KARALIŠKASIS OBUOLYS

VALSTYBĖ

Lietuvos valstybingumo pradžia, atsigręžimas į Vakarų krikščioniškąjį pasaulį. Karališkasis Lietuvos valdovų ženklas nuo Mindaugo iki LDK padalijimo.

2009, 460x600, nerūdijantis plienas, Žirmūnų tiltas, Vilnius

THE ROYAL APPLE

THE STATE

The beginning of the Lithuanian statehood, a shift to the Western Christian world. The royal sign of Lithuanian rulers from the times of King Mindaugas to the partition of the Grand Duchy of Lithuania.

2009, 460x600, stainless steel, the Žirmūnai bridge, Vilnius

GRANDINĖ

TVIRTYBĖ

Laisvės kovų netektys. Tautos, atlaikiusios okupacijas, tremtis, genocidą, tvirto tikėjimo ženklas.

2009, 700x300, nerūdijantis plienas, Žaliasis tiltas, Vilnius

THE CHAIN

FORTITUDE

Losses in the struggle for freedom. The sign of strong faith of the nation that has resisted occupation, deportations and genocide.

2009, 700x300, stainless steel, the Green bridge, Vilnius

SPINDULYS - IETIS

NARSA

Išsiveržimas. Tautos atgimimas. Nepriklausomybė. Ietis - Kristaus kario (Miles Christianus) septintasis ginklas. Šv. arkangelo Mykolo ir Šv. Jurgio, vieno iš Lietuvos globėjų atributas, simbolizuojantis pergalę ir narsą.

2010, h 2100, nerūdijantis plienas, Baltasis tiltas, Vilnius

THE RAY-SPEAR

BRAVERY

Breakthrough. The rebirth of the nation. Independence. The spear is the seventh weapon of a Christian soldier (Miles Christianus). An attribute of St. Archangel Michael and St. George, one of Lithuania’s patrons, symbolising victory and bravery.

2010, h 2100, stainless steel, the White bridge, Vilnius

LAIVAS - PUSMĖNULIS

SAUGUMAS - VILTIS

Pilietinės Tautos laivas, jungiantis visus istorinius laikus, suteikiantis tęstinumo ir atsinaujinimo viltį. Pusmėnulis - dažnas LDK didikų herbinis ženklas, nurodantis kitokią '“prigimtį”, dangiškąją priklausomybę. XVIIa. Vilniaus emblemojerandame gražų palyginimą, skirtą LDK ir Vilniaus globėjui šv. Kazimierui: “…ne vien mėnulis šviečia, atspindėdamas saulę, bet ir saulė tampa ryškesnė, kai mėnulio šviesa “atsimuša” į ją. Taip šv. Kazimieras (Saulė) apšviečia gimtąją tautą, padarydamas ją iškilesnę ir žymesnę tarp kitų tautų, bet ir tauta (Mėnulis) garbindama Kazimierą, paverčia jį “ryškesniu šviesuliu”.

2009, 450x2200, nerūdijantis plienas, Žvėryno tiltas, Vilnius

THE SHIP - CRESCENT

SECURITY - HOPE

The ship of the civil nation, uniting all historical times, presenting hopes of continuity and renewal. The crescent is a common sign in the coats-of-arms of the Lithuanian noblemen indicating their different ‘nature’ and celestial affiliation. In the Vilnius emblem of the 17th century there appears a nice comparison attributed to St. Casimir, the patron of Vilnius and the Grand Duchy of Lithuania. It runs as follows: ‘not only the moon shines reflecting sunlight but also the sun becomes brighter when the light of the moon is reflected back on it. In This way St. Casimir (The Sun) throws light on his native country, making it more prominent and famous among other nations, on the onther hand, the nation itself worshipping St. Casimir makes him a brighter luminary’.

2009, 450x2200, stainless steel, the Žvėrynas bridge, Vilnius

FORMA COLIBRI

2016, h 900, nerūdijantis plienas, Vytautas Mineral SPA, Birštonas

FORMA COLIBRI

2016, h 900, stainless steel, Vytautas Mineral SPA, Birštonas

IN JAZZ

2012, h 210, nerūdijantis plienas, Birštono centrinis miesto parkas

IN JAZZ

2012, h 210, stainless steel, Birštonas central city park

VERSMIŲ INDAS

2012, h 220, nerūdijantis plienas, Birštono centrinis miesto parkas

A VESSEL OF SPRINGS

2012, h 220, stainless steel, Birštonas central city park

SPLENDOR VITAE

2004, h 285, nerūdijantis plienas, Šeškynės poliklinika, Vilnius

SPLENDOR VITAE

2004, h 285, stainless steel ,clinic of Šeškynė, Vilnius

DUO

2016, h 180, nerūdijantis plienas, Vytautas Mineral SPA, Birštonas

DUO

2016, h 180,stainless steel, Vytautas Mineral SPA, Birštonas

LAIVAS - ŽUVIS

2012, h 90, granitas, Suwalki, Lenkija

VESSEL - FISH

2012, h 90, granite, Suwalki, Poland

TRIKAMPIS ŽVILGSNIS

2004, h 145, granitas, Jeruzalės skulptūrų sodas, Vilnius

TRIANGULAR GAZE

2004, h 145, granite, Jeruzalem sculpture garden, Vilnius

FORMA AVIS

1996, h 230, nerūdijantis plienas, Jeruzalės skulptūrų sodas, Vilnius

FORMA AVIS

1996, h 230, stainless steel, Jeruzalem sculpture garden, Vilnius

JOKŪBO SAPNAS

1999, h , granitas, Jeruzalės skulptūrų sodas, Vilnius

THE DREAM OF JACOB

1999, h , granite, Jeruzalem sculpture garden, Vilnius

PAUKŠTIS II

1998, h 70, granitas, Jeruzalės skulptūrų sodas, Vilnius

A BIRD II

1998, h 70, granite, Jeruzalem sculpture garden, Vilnius

A form of sculpture is created or so to speak "closed" by means of several minimal tense movements (suppose joining three sheets of steel) and several resulting strong edges, but at the same time preserving a peaceful and contemplative inner state of mind.

As my father, also a sculptor Vladas Vildžiūnas once said, "This minimalism (little means much is the essence of minimalism) gives rise to incredible freedom and expressiveness of form". I am related to my father's works in the same way my father has been related to Lithuanian folk sculpture. In my turn I make use of father's separate plastic fragments of sculpture and sometimes taking great risks strives for the synthesis of abstraction and a concrete Baroque form. Thus, my minimalistic sculpture represents another stage of development when a fragment acts as a form, independent and powerful.

There is hardly any direct link between my artworks and folk sculpture. But the atmosphere you feel in the photos of my artworks and Baroque architecture by which Lithuanian folk sculpture had been developing suggest about the existence of indirect but inevitable relation. There are no doubts concerning my affection for Baroque. In my pieces of sculpture produced for the project Signs of Vilnius the forms of Baroque architecture have been replaced by the Baroque symbols, originating from the heraldry of the noblemen in the 17th century Great Duchy of of Lithuania. These already purified forms symbolising the concrete worldly power (The Royal Apple) and celestial realm(Ship-Arch) are transformed in unexpected contexts, sizes materials (enlarged to gigantic measurements together with another four pieces made to be displayed on the bridges of Vilnius) acquire completely new and unexpected meanings and sound vibrations.

Skulptorius

Alma Mater - Vilniaus Dailės Akademija;

Skulptūros magistro diplomas.

gimė 1969 m. Vilniuje, Lietuva 

1993 - simpoziumo Jokioinene (Suomija) dalyvis; 

nuo 1995 -  grupinių parodų Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir kt. dalyvis;

 1996 - baigė Vilniaus Dailės Akademiją; 

skulptūra Forma Avis (h 230, nerūdijantis plienas) VJMC Skulptūrų sode, Vilnius; 

Marijos Gimbutienės knygos Senoji Europa dailininkas (kartu su Marija Ladigaite) 

1997-2000 - tarptautinio granito simpoziumo Integrart Mačkova Rudoje (Lenkija) dalyvis; 

simpoziumo parodų Seinuose, Augustave, Balstogėje,Varšuvoje, Minske, Vilniuje dalyvis; 

nuo 1997 - įvairių konkursų paminklams Lietuvoje dalyvis;
Vlado Vildžiūno skulptūros Barbora (h 345, ner. plienas) VJMC Skulptūrų sode realizacijos vykdytojas; 

1998-2002 - žurnalo Sandora dailininkas - maketuotojas; 

1999 - ledo siumpoziumo Vilniuje dalyvis; 

nuo 2001 -  Vilniaus Jeruzalės meno centro direktorius (nuo 1991 aktyviai dirba tvarkant ir organizuojant VJMC skulptūrų parką); 

daugelio parodų VJMC Vlado Vildžiūno galerijoje rengėjas ir kuratorius; 

2001 - knygos-monografijos Vladas Vildžiūnas dizaineris ir vienas iš sudarytojų; 

2002 - Gedimino Žuklio skulptūros Metamorfozė (230x650, ner. plienas) prie Mykolo Romerio universiteto Vilniuje realizacijos vykdytojas; 

Vlado Vildžiūno paminklo Laisvei (h 660, ner. plienas) Anykščiuose realizacijos vykdytojas ir bendraautorius; 

2004 - tarptautinio skulptūros simpoziumo Žvilgsnis į Senąją Europą, skirto Marijos Gimbutienės atminimui, (VJMC) vadovas ir dalyvis, skulptūra Trikampis žvilgsnis (h145, granitas); 

2005 - skulptūra Splendor vitae (h 240, ner. plienas) prie Šeškinės poliklinikos, Vilnius; 

Vlado Vildžiūno Laisvės paminklo Baladė (h 650, ner. plienas) Kelmėje realizacijos vykdytojas ir bendraautorius; 

2007 - skulptūra Žvilgsnis kitaip (h 210, ner. plienas) laisvalaikio ir verslo centre Vilniaus vartai, Vilnius; 

2007-2008 - jubiliejinės Vlado Vildžiūno parodos 50 metų mene: fotografija, skulptūra I Vilniuje (VJMC), Anykščiuose vienas iš rengėjų ir organizatorių; 

2008-2009 - trijų autorių parodos Kartos (V.Vildžiūnas, K.Vildžiūnas, J.P. Vildžiūnas; skulptūra, fotografija, piešiniai) Balstogėje, Suvalkuose (Lenkija) dalyvis; 

2009 parodos Kartos dalyvis pirmojoje tarptautinėje šiuolaikinio meno mugėje Art Vilnius‘09 Litexpo parodų centre liepos 9-12 d.; 

Vlado Vildžiūno skulptūros Barbora išdidinimas ir pristatymas projektui Šiuolaikinio lietuvių meno pristatymas tarptautinėje Vankuverio (Kanada) bienalėje 2009-2011;

 A.Strumillo (Lenkija) tapybos, skulptūros ir piešinių parodos 1975 Pan catalogue. Tapyba 2009 ir knygos Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės knyga. Bendrų Europos tradicijų link pristatymo (VEKS programos dalis) organizatorius; 

2009-2010 projekto Vilniaus ženklai keturių skulptūrų-objektų (ner. plienas) sukūrimas ir realizavimas ant Vilniaus tiltų: Karališkasis obuolys (460 x 600), Grandinė (700 x 300), Spindulys - ietis (h 2100), Laivas - pusmėnulis (2200 x 450); 

2011  skulptūros In Jazz (h 212 ner. plienas) ir Versmių indas (h 170 ner. plienas) Birštono skulptūrų parke;

2012  skulptūrų paroda JAV, Garrison gallery;
skulptūra Žuvis-indas, dedikuota A.S. (lauko granitas 190x90) Suvalkų kultūros centras, Lenkija;

2014  paminklas Sausio 13-sios brolijos įkūrėjai Jadvygai Bieliauskienei Vilniuje, Antakalnio kapinėse (h 205);

2015  paminklas režisieriui Arūnui Žebriūnui Vilniuje, Antakalnio kapinėse (h 125);

2016  skulptūra Forma colibris (h 900 nerūdijantis plienas) Birštono Vytautas SPA;
skulptūra diptikas Duo (h 180 nerūdijantis plienas, bronza) Birštono Vytautas SPA.

2017  paminklas - skulptūra modernaus šokio pradininkei Lietuvoje K. K. Daujotaitei Rokainių kap. Kaune (h 195).

2018  Ramūno Čeponio jubiliejinės retrospektyvinės parodos Lyg viena diena Ps. 90,4 V. Vildžiūno galerijoje vienas iš organizatorių;
projekto Tikras Garsas Valstybės Atgimimo renginyje "Kultūros naktis 2018" vienas iš organizatorių;

projekto "Vlado Vildžiūno skulptūrų ekspozicija atviroje erdvėje. I etapo I dalis" dalyvis, V.Vildžiūno skulptūros Karalius I išdidinimas ir realizacija iš ner. plieno;

2019  Andrzej Strumillo tapybos parodos Lot, M. Navako grafikos parodos Ofortai, Annos Strumillo parodos Fotografija. Tekstilė V. Vildžiūno galerijoje vienas iš organizatorių;

Sculptor

Alma Mater - Vilnius Academy of Arts;

Master's degree of sculpture.


1993 - Sculpture Symposium in Jokioinen, Finland; 

since 1995 - participant of group exhibitions in Vilnius, Kaunas, Klaipeda; 

1996 - graduated from Vilnius Academy of Arts; 

sculpture Forma Avis at Sculpture Garden (VJAC) in Vilnius (h 230, stainless steel) 

design of a book by Marija Gimbutiene The Old Europe (together with Marija Ladigaite) 

1997-2000 - International Granite Symposium Integrart in Mackowa Ruda, Poland; 

Exhibitions of Integrart in Sejny, Augustow, Bialystok,Warszawa, Minsk,Vilnius; 

Since 1997 - participant of various competitions for monuments in Lithuania; 

1997 - made a sculpture Barbora of Vladas Vildziunas in VJAC Sculpture Garden (h 340, stainless steel) 

1998-2002 - designer of a magazine Sandora; 

1999 - Ice Symposium in Vilnius; 

since 2001 - director of Vilnius Jeruzalem Art Center 

(since 1991 actively managing VJAC Sculpture Garden); 

organizer and curator of various exhibitions in VJAC Vladas Vildziunas Gallery; 

2001 - designer and one of compilers of a book-monograph Vladas Vildziunas; 

2002 - made a monument To Freedom of Vladas Vildziunas in Anyksiai (Lithuania, h 460, stain. steel) 

2002 - made a sculpture Metamorphosis of Gediminas Zuklys near the Mykolas Romeris University in Vilnius (230x650, stain. steel) 

2004 - leader and participant of an International Sculpture Symposium A sight at the Old Europe, dedicated to a famous archeologist Marija Gimbutienò (VJAC, Lithuania) 

2005 - sculpture Splendor Vitae in Vilnius (h 240, stain. steel) 

2005 - made a monument for freedom Ballad of Vladas Vildziunas in Kelme (Lithuania, h 500, 

stain. steel) 

2007 - sculpture A sight other-wise in Vilnius Gates, a entertainment and business center (Vilnius, h 210, stain. steel) 

2008 - participant of an exhibition Generations in Bialystok (Poland) 

2009-2010 - project Signs of Vilnius 4 sculptures under the bridges 

of Vilnius (Lithuania, 22 m) 

2011-2012 - sculptures In Jazz, A Vessel of Springs in Birštonas (Lithuania, h 200, h 212) 

2012 - sculpture Vessel - Fish in Suwalki (Poland, h 120) 

2016 - sculpture Forma colibris (h 900 stain. steel) Birštonas, Lithuania 

2016 - sculpture Duo (h 180 stain. steel) Birštonas, Lithuania 

2017 - sculpture Winged (h 195 stain. steel) Kaunas, Lithuania 

2018 - sculpture King 1 of Vladas Vildziunas in VJAC Sculpture Garden (h 530, stainless steel) 

2019 - sculpture Generations of Vladas Vildziunas in VJAC Sculpture Garden (h 400, stainless steel) 

+37068578507

kunotas.jmc@gmail.com

Previous
Previous

Domantas Vildžiūnas

Next
Next

Jokūbas Pijus Vildžiūnas